Algemene Voorwaarden 

Koopovereenkomst: 

De koopovereenkomst tussen TWEEDUS en de koper is tot stand gekomen op het moment dat TWEEDUS de opdracht per e-mail heeft bevestigd. 

TWEEDUS  behoudt zich het recht voor artikelen die niet binnen 8 dagen na het tot stand komen van de koopovereenkomst zijn betaald te verkopen aan een andere klant. 

Prijzen: 
Alle genoemde prijzen zijn exclusief verzendkosten. 

Levering en levertijden: 
Leveringen vinden plaats zowel binnen als buiten Nederland. 

TWEEDUS  probeert producten binnen 3-5 werkdagen te leveren, na ontvangst van de betaling, mits op voorraad, op het opgegeven adres. 

TWEEDUS is nimmer aansprakelijk voor schade of schadevergoeding als gevolg van overschrijding van de hierboven genoemde levertijd. Bij het overschrijden van de levertijd is de opdrachtgever te allen tijde gerechtigd om de overeenkomst te ontbinden. Hierbij wordt het reeds betaalde bedrag z.s.m. teruggestort. 

Bestellingen worden via PostNL verstuurd. Het risico gaat op de opdrachtgever over vanaf het moment dat TWEEDUS het verzendbewijs heeft ontvangen van deze vervoersorganisatie. 

Alle producten worden geleverd zoals afgebeeld op de foto`s van het aangekochte artikel. Foto’s van onderdelen, dieren en poppetjes zijn echter catalogusfoto’s. 

Foto’s zijn eigendom van TWEEDUS en mogen niet vrij gebruikt worden als reclamemiddel en/of eigen verkoop. 
Mocht je belangstelling hebben voor een of meerdere foto’s, dan kun je met TWEEDUS contact opnemen. Door een bestelling te plaatsen verklaar je je akkoord met deze afspraken. 

Verzendkosten: 
De verzendkosten bedragen € 6,95 voor een pakket tot 10 kilo per bestelling, ongeacht het aantal artikelen, mits het als één pakket naar één adres binnen Nederland verstuurd kan worden. Rembourszendingen zijn niet mogelijk. 
Tarieven voor zendingen buiten Nederland zijn op aanvraag.  

Afhaalmogelijkheden: 
Je kunt de bestelde artikelen afhalen op het volgende adres: Vonderhof 12, 5066 XZ in Moergestel.  Hiervoor moet wel eerst een afspraak gemaakt worden. 
TWEEDUS is een webshop gevestigd op een woonadres en heeft geen fysieke winkel. 

Betalingsmogelijkheden: 
– Contant bij afhalen. 
– Betaling via IDEAL. 

Reclamaties: 
De opdrachtgever is verplicht direct na ontvangst de aangekochte producten grondig te inspecteren op eventuele gebreken. Indien je een gebrek hebt ontdekt of redelijkerwijs had kunnen ontdekken, dien je TWEEDUS daarvan binnen 48 uur op de hoogte van te stellen. 

 
Annuleren / Herroepingsrecht / Retourneren
Je hebt het recht een bestelling binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van redenen te annuleren. Terugname, vergoeden of ruilen van artikelen kan na deze 14 dagen niet meer plaatsvinden. 
Na annulering heb je 7 dagen de tijd om het product ongebruikt en onbeschadigd te retourneren. 

Zolang de bestelling nog niet met PostNL is verstuurd, kan deze kosteloos geannuleerd worden door het sturen van een bericht naar klantenservice@tweedus.nl. Als je bestelling eenmaal verzonden is, dien je het pakket binnen 7 dagen na ontvangst terug te sturen, op eigen kosten. 

Als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt, ontvang je het gehele aankoopbedrag inclusief de betaalde verzendkosten retour. Kosten van de retourzending van de bestelling zijn voor eigen rekening. 
Als je een deel van de bestelling retour stuurt, ontvang je het betaalde bedrag van dat gedeelte van de bestelling terug, exclusief de verzendkosten. Ook hierbij zijn de kosten van de retourzending voor eigen rekening. 

Zodra TWEEDUS het retourpakket heeft ontvangen, wordt het door TWEEDUS verschuldigde bedrag binnen 14 dagen overgeschreven op de bankrekening waarvan wij de betaling hebben ontvangen. 

Je dient het TWEEDUS schriftelijk te laten weten, als je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht of als je artikelen wilt ruilen en/of retourneren. Gebruik hiervoor het herroepingsformulier of stuur een bericht naar klantenservice@tweedus.nl met alle gegevens die op het herroepingsformulier gevraagd worden. 

Bij retourzendingen dienen de producten in ongebruikte staat te zijn en in de originele, onbeschadigde verpakking. Je dient ervoor te zorgen, dat het artikel bij een retourzending voorzien is van een degelijke verpakking om beschadigingen te voorkomen. 
Bij beschadigingen van artikelen en/of de verpakking kunnen kosten in rekening worden gebracht, indien hierdoor de wederverkoop van het artikel moeilijk gemaakt wordt. 
Wij adviseren het retour via de pakketdienst van PostNL te sturen. Je kunt al vanaf €6,75 online een pakketzegel kopen. Het risico van de retourzending is voor de klant. 

TWEEDUS neemt geen zendingen in ontvangst die niet volledig gefrankeerd zijn! 

Wanneer je door een fout van TWEEDUS in plaats van het door jou bestelde product een ander product hebt ontvangen, wordt dat door TWEEDUS kosteloos omgeruild voor het door jou bestelde product, mits het geleverde product onbeschadigd retour is ontvangen door TWEEDUS. TWEEDUS vergoedt dan natuurlijk de verzendkosten voor het terugzenden en voor het verzenden van het juiste product. 

Aansprakelijkheid: 
Een ieder dient zorg te dragen voor een juist gebruik van de door TWEEDUS geleverde goederen. Houd hierbij rekening met de leeftijd van het kind! Enigerlei schade ontstaan door onzorgvuldig of onjuist gebruik van de producten is niet op TWEEDUS te verhalen. 

Overmacht en / of omstandigheden: 
TWEEDUS is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de klant indien zij daartoe verhinderd is als gevolg van een omstandigheid die niet aan haar te wijten is. 

Omstandigheden zijn onder andere een bedrijfsstoring, een storing in de energie- of materiaalaanvoer, transportvertraging, een staking en het niet of niet meer tijdig leveren door leveranciers. 

Opmerkingen en klachten: 
Heb je desondanks opmerkingen, punten ter verbetering of klachten in verband met de levering, kwaliteit, gesteldheid van het product of iedere andere klacht, maak deze dan kenbaar. Dit kan door een mail te sturen naar klantenservice@tweedus.nl 

Elke klacht of opmerking zal door TWEEDUS serieus in behandeling worden genomen. TWEEDUS zoekt dan samen met jou naar een oplossing. TWEEDUS stelt een prettige relatie met klanten op prijs en doet haar best om je zo goed mogelijk te van dienst te zijn. 

Toepasselijk recht/bevoegde rechter 
Op alle overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing. 

Klachten dien je eerst bij TWEEDUS kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@tweedus.nl. TWEEDUS zal daar zo snel mogelijk op reageren. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is, staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.